2017-09-18

Lördagsfråga 481: Harry Dean Stanton

  1. Jones, skeppskatt på Nostromo, bevittnar hur Brett (spelad av Stanton) blir alienerad. – Alien (1979)
  2. Maria Magdalena och Jesus pratar med Saul/Paulus (spelad av Stanton) utanför bild. – Kristi sista frestelse (1988)
  3. Hertigen av New York körs upp framför Brain (spelad av Stanton), Snake och Maggie. – Flykten från New York (1981)
  4. Michael Corleone viskar något till Frank Pentangeli under ett förhör. En bit bort sitter en FBI-agent spelad av Stanton. – Gudfadern II (1974)
Harry Dean Stanton (1926-2017) har spelat många fina roller. Roger associerade rätt bland ledtrådarna. Vad Joakim var inne på vet jag inte men är nyfiken.

2 kommentarer:

Tricky sa...

"Blir alienerad" :-D

Joakim E sa...

Ja, det var en fin formulering! Vad mitt sidospår anbelangar kan jag nog bara göra dig besviken, för det var inte så genomtänkt. Jag tyckte mig i första bilden se General, som utgör inramning till, och en av huvudpersonerna i tredje delen av, Stephen Kings Cat's Eye (1985). Jag refererade lite till de två andra delarna.