2017-03-04

Lördagsfråga 454




6 kommentarer:

Joakim E sa...

Påminner mig om min barndoms Lucky Luke-album, specifikt Ärkenöt Dalton. (Jag skulle ha kunnat säga något om sjunkna ubåtar men serier är roligare.)

Joakim E sa...

PS: Kunde det lika gärna vara Marvin på bild 4, eller finns det någon mer direkt koppling jag inte hittar?

Hexmaster sa...

Fullt möjligt. Du kan prata klarspråk, du verkar ändå vara på rätt spår.

Joakim E sa...

Ärkeänglar, tänkte på Alan Rickmans roll i Dogma.

Roger sa...

Joakim E
Det finns möjligen en mer direkt koppling som kombinerar Ohms lag med med el.
Abenteuer im Wunderland, Wien och 1923 kan eventuellt också vara till ledning.

Joakim E sa...

Tack, Roger! Illustration som ledtråd = gräva fram illustratören, borde jag ha tänkt på. Men jag var så upptagen av min härligt långsökta lösning. :) (Dogma tänker jag på så fort jag hör talas om ärkeänglar, och så googlade jag på Alices larv och såg att Rickman gjort rösten till den i en film. Det bevisar väl bara att något kan verka för bra för att vara ett sammanträffande, men ändå vara det.)