2012-01-10

Galningar #12: Terry Evans Vänner

Det här är verkligen förspilld möda.

Min version, återgiven utan att besvära mig mer än vad det är värt:

Terry Evans utger sig för att vara medial, säger kunna tala med de döda. Han är en bluff, lurendrejare och gubbtjuv i största allmänhet. På Facebook-gruppen Terry Evans Vänner var vi några som påtalade detta, med de orden eller andra. En av hans sanna vänner reagerade då på det bästa sätt han kunde komma på: han hotade med personliga vendettor mot envar som ifrågasätter Terry Evans ljus och kärlek. Jag bad honom att sätta upp mig på listan, vilket han gjorde (här).

Sen skulle Börje skrämmas:



Hans mail, återgivet i befintligt skick:

Hej
En av era anställda bedriver antihumanistisk verksamhet.
Peter Olausson förstår inte konceptet Vänner

på Facebook finns en sida för Terry Evans Vänner
Vänner innebär att man har ett vänligt uppsåt även om man inte är ense om allt.
Peter Olausson har ett fientligt uppsåt.

Jag har försökt få hans gelikar som förföljer dem som vill ägna sig åt att diskutera sina upplevelser att försvinna från sidan istället förstör de.
Så här attackerar han mig

[Peter Olausson] Herre jävlar. Börje Peratt, rättshaverist och woo-woo-agent? -- Här har du en till att förfölja. Hej hej.

Jag vet inte ens vad han menar med woo-woo agent men antagligen är det kränkande. Jag känner igen det från Voffare (Vetenskap och folkbildning) en organisation som ägnar sig åt förföljelse av oliktänkande.

Mitt uppsåt med detta är att som TV-journalist beskriva och bemöta dess mobbare.

Jag undrar hur Tjörns kommun ställer sig till hans aktivitet som även försiggår på arbetstid.
Med vänlig hälsning
Börje Peratt
http://www.peratt.com
Min anslagstavla:



Vad Fredriks korrespondens beträffar så är Torbjörn Sassersson en av landets etablerade stollar. Avnjutes på NewsVoice och kommentarsfält här och var. Börje Peratt är i en mycket trängre krets känd för den egendomliga "läran" $uccebo - fröet till framgång.

4 kommentarer:

John Houdi sa...

Ja, jösses. Det är fantastiskt att se hur de försöker skydda Terry Evans. Det är verkligen känsligt att ifrågasätta Terry Evans. Förmodligen för att alla inblandade vet att Evans kör med cold reading och har inga paranormala krafter.

En annan lustig sak jag först nu noterade var på Peratts blogg du länkade till. Jag står listad som "John Houdi -internettrollet Gesus Gesusson". Först jag såg denna lista stod Gesus separat. Vad tiden lider så har Peratt (förmodligen med Sassersson) kokat ihop att jag ÄR Gesus.
Skulle inte Sasserssons remote viewing kunna se att så inte är fallet?

Hexmaster sa...

John: Inte visste jag att Garvarn var Gesus. Idel sensationer från den Ljusa sidan.

Där blev det visst lite internt... :-) Pseudonymen Garvarn gjorde sig ett namn genom att hänga på mediala charlataner som fan, bland andra en viss Jane Lyzell. I ett avsnitt av Skeptikerpodden fick John en intervju med Garvarn. Jane konstaterade att John ju behärskar buktaleri, och att han alltså förmodligen gjorde *båda* rösterna!

Anonym sa...

Det enda som egentligen förvånar är att Peratt faktiskt erkänner att han inte vet vad woowoo-agent är (och indirekt att han är för lat för att googla eller att fråga och istället väljer att ta illa upp av ett ord han inte förstår). Mer typiskt för woowoo-are vore att hitta på något -typ påstå att det betyder "pedofilbordellägare" så att han kan klaga över det vedervärdiga skällsord du häver ur dig. När man inte vet hittar man på något som passar är ju woowooarnas vanliga melodi.

Sensemaker

Anonym sa...

Gammalt jag vet, men jag råkade komma in här nu igen.

Ja, vilken historia detta var/är, det fortsatte för dom som inte vet/sett det.

(läser på Börjes blogg att han pånåttsätt fått för sig att jag är "vän med mig själv" på FB, hur f-n man kan vara det?)

Peratten har fortfarande inte erkänt att jag (Gesus) och Houdi inte är "samma" och/eller bett om ursäkt för sitt beteende... What a guy!

Finns en hel del att läsa på min blogg (kan rekomendera ett klick på Börje Peratt i tagmolnet) om någon är intresserad. Som sagt lite "gammalt" men kul ändå...

http://wp.me/pZ3jN-1nB