2008-10-27

Lördagsfråga: Popcorn!

Varsågoda: Gershon Kingsley.

The man vid pianot 2007. Det tar några takter innan man känner igen sig.


Så här lät det 1969. (Ber om ursäkt för videon men det var den enda jag hittade.)


Hot Butter (1972): Popcorn. - Inklusive vinyl-rasp och tidstypisk video, på så sätt att en snurrande plastbit var det enda synintryck man fick. Och kanske något nyfiket husdjur.


Bonus: M & H Band (1987). Denna version tillskrivs ofta Kraftwerk eller Jean Michel Jarre. Facit är Mark Holiday, en artist som verkar (?) vara lika bortglömd som Gershon Kingsley. Så kan det gå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skäms att jag inte kunde detta... :(

Anonym sa...

Helt okänd är väl inte? Han är ju ena halvan av duon Perrey & Kingsley, som skrivit en hel radda klassiska syntlåtar av det märkligare slaget, bland annat "Gossipo perpetuo" - vinjetten till Anders & Måns. Tyvärr kände jag inte honom till utseendet...

Hexmaster sa...

Notera att ingen skrivit att Mr. Kingsley är *helt* okänd, för alla. Men nog är han väldigt väldigt mycket mindre känd än hans mest uppmärksammade låt.

Perrey & Kingsley, det är ännu en lucka i mitt musikaliska vetande - tar en titt - Anders och Måns ja, och dessutom en låt som spelas i Disneyland-paraden, av alla ställen. Att talangen finns där råder ingen tvekan om. Roligt att han blivit mer erkänd än jag vågade hoppas.